Dag 14 afreizen naar Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van myriam en jos veltmaat - WaarBenJij.nu Dag 14 afreizen naar Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van myriam en jos veltmaat - WaarBenJij.nu

Dag 14 afreizen naar Kuta

Door: Myriam

Blijf op de hoogte en volg myriam en jos

27 Oktober 2012 | Indonesië, Kuta

Vanmorgen lekker vroeg uit de veren, gelijk ontbeten.het leven in Bali begint al vroeg. rond 5 uur staat men op. De school van de lagere schoolkinderen begint om half 7 tot 13.00 uur. voor de hele kleintjes is de school vanaf hal 10 en e hoge school ook vanaf 10.00 uur. Om 8 uur naar een havenplaats gegaan Pandangbai. Was een leuk duikers plaatsje. De boten voeren hier af en aan. Ook kon je van hier de boot nemen naar Lombok. We hebben nog een duikschool bezocht. Helaas Jurgen geen spoor van Cor.

Bij navraag over zijn kinderen, gevraagd welke ceremonie voor de kinderen ze oa kennen. Allereerst de ceremonie bij de geboorte die vindt plaats na ongeveer 10 à 11 dagen na de geboorte. Dan na 3 maanden, de ceremonie van de naam. Dan krijgt het kind een naam. En met een half jaar de ceremonie van de grond. Dan pas mag het kind de grond raken. Daarvoor acht men het kind onrein, omdat het uit de baarmoeder/placenta komt.
Ook mogen zwangere vrouwen niet in tempels komen, omdat zij als onrein worden beschouwd. Dit is ook nog het geval na de bevalling.

Met ongeveer 17 jaar de ceremonie van tanden vijlen.

In het leven van de Balinezen die tot de hogere kaste behoren is het tandenvijlen een belangrijke gebeurtenis. De scherpe punten van de natuurlijke tanden, die volgens de Balinees dierlijk zijn, worden weggevijld, waarna men een volwaardig mens wordt. De scherpe randen van de vier boven-voortanden en twee snijtanden symboliseren de zes slechte eigenschappen: slordigheid, luiheid, besluiteloosheid, zinnelijkheid, pronkzucht en hebzucht.
Het tandenvijlen wordt gedaan door een priester uit de kaste der Brahmanen. Voor het vijlen wordt de persoon drie dagen in afzondering gehouden, waarna de plechtigheid op het erf van de ouders plaatsvindt. Het slijpsel wordt achter het altaar van de voorouders begraven.

Om 12 uur werden we opgehaald door fox reizen en de natuur knapt zienderogen op. van heel drrog naar groene bossen. na een anderhalf uur waren we in ons volgende hotel. Het hotel is minder luxe dan ons vorige hotel. Even naar het strand gekeken...nou dat wordt door de plaatselijke bevolking erg versmeerd. Dat is heel erg jammer. Het is hier bloedheet, je kunt niet in de zon liggen dus te sloom om wat te ondernemen. Het weer is trouwens heel uitzonderlijk warm voor de tijd van het jaar.

Denk dat we maar weer wat plannen moeten gaan smeden om ons te vermaken...maar weer eens wat plaatselijke reisbureaus aflopen.

  • 28 Oktober 2012 - 09:27

    Frans:

    dag vakantiegangers

    Wat dag 14 betreft, zijn jullie eerst naar het noordoosten (pandangbai) en toen weer turug naar het
    zuidwesten (kuta) gereisd.
    Misschien zijn de Ulawatu-cliffs in het westen van Bukit-badung (dat schiereiland ten zuiden van jullie) een optie, zo te zien op de foto's van google earth best interesant.
    Nog veel plezier.

    groeten frans

  • 28 Oktober 2012 - 11:59

    Myriam En Jos Veltmaat:

    Hoi Myriam en Jos ik vind het heel leuk al die verhalen ik zit weer in de lappen mand nu is mijn linker been wel 15 Cm open ze hebben alles aan elkaar geplakt morgen ga ik naar mijn eigen huisarts maak je maar geen zorgen om mij komt weleer goed ik vind het fijn dat jullie het luek hebben groetjes Pa MAde

  • 28 Oktober 2012 - 11:59

    Myriam En Jos Veltmaat:

    Hoi Myriam en Jos ik vind het heel leuk al die verhalen ik zit weer in de lappen mand nu is mijn linker been wel 15 Cm open ze hebben alles aan elkaar geplakt morgen ga ik naar mijn eigen huisarts maak je maar geen zorgen om mij komt weleer goed ik vind het fijn dat jullie het luek hebben groetjes Pa MAde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

myriam en jos

Bali

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 18103

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 02 November 2012

Verslag reis Bali

Landen bezocht: