Dag 16 monument Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van myriam en jos veltmaat - WaarBenJij.nu Dag 16 monument Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van myriam en jos veltmaat - WaarBenJij.nu

Dag 16 monument Kuta

Door: Myriam

Blijf op de hoogte en volg myriam en jos

30 Oktober 2012 | Indonesië, Kuta

Het ontbijtje was weer heerlijk en het is nog steeds erg warm. Via de mail op zoek gegaan naar een school voor kookcursus . Kosten USD 65...een voorstel neergelegd om deze cursus te volgen voor 300.000 rp. Nu maar wachten op tegenreactie. Dan gaan Jos en ik alleen Ali en henk gaan dan naar depansar weer de markten bezoeken.

Ali en henk zijn naar de zee om te zwemmen, wij lopen tegen de middag ook hun richting uit. Niet gevonden, dus zelf maar de stad verkennen en op zoek naar het monument .
Na een anderhalf uur lopen in de hitte vonden we monument. De Indonesiërs hebben geen flauwbenul van meter..elke keer kregen we op onze vraag, hoe ver nog?nog 500 meter...nou volgens mij kan ik wel iets harder lopen dan 500 mtr per anderhalf uur.

Wel moet ik zeggen dat je hier redelijk op de stoepen kunt wandelen. In de rest van Bali moest je je erg concentreren. Om de 15 mtr..gaten in de stoep van 1 mtr bij 1 mtr en 1 mtr diep de riolering is geen uitzondering. Dus je niet laten afleiden door gebrutenissen en mooie gebouwen, want dan was de kans erg groot dat je in een diep gat zou vallen.

Na anderhalf uur lopen kwamen we bij het monument aan. dit monument is gemaakt nav de bomaanslagen op Balinese nachtclubs in 2002. Bij deze zelfmoordaanslagen, 10 jaar geleden, kwamen 202 mensen om het leven. We zagen veel namen van jonge mensen uit Australië ..erg indrukwekkend.

Daarna hebben we onszelf getrakteerd in een dure winkelcentrum op sorbet en lekker koel drinken ergens op het terras aan zee. Het is hier geweldig om langs zee te lopen. De golven zijn redelijk, waardoor surfers proberen mee te varen op de golven..prachtig.

Als het morgen een beetje mooie avond is, de bewolking komt steeds meer opzetten, dan gaan we naar de tempel pura Tanah Lot.